CHOSZCZNO. Jednostka Ochotniczej Straży Pożarnej w Zamęcinie otrzymała nowy wóz bojowy. – Kosztował prawie 900 tys. zł i już wprowadzony został do służby. Mieszkańcy Choszczna mogli go zobaczyć w minioną niedzielę, podczas ćwiczebnej akcji gaszenia płonącego wraku. W tej chwili, to najnowszy tego typu pojazd w regionie – tłumaczy burmistrz ROBERT ADAMCZYK. Podkreśla, że gmina zakupiła go dzięki wsparciu z Wojewódzkiego Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej i Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej.
Cztery lata temu, dokładnie 14 stycznia 2015 roku Ochotnicza Straż Pożarna w Zamęcinie otrzymała nowiutki wóz ratowniczo-gaśniczy typu GBA, ze zbiornikiem o pojemności 3 tys. litrów. Tu ciekawostką było to, że już w dwie godziny po wprowadzeniu go do garażu, wywołany został do akcji. Konkretnie, do gaszenia płonącej klatki schodowej, w bloku przy ul. Wolności w Choszcznie.
Najnowszy nabytek w boju jeszcze nie był, ale mogliśmy go zobaczyć podczas niedzielnego finału WOŚP, gdzie użyto go do gaszenia płonącego wraku. – To ciężki wóz ratowniczo – gaśniczy (GCBA) na podwoziu mana, sześcioosobowy, ze zbiornikiem o pojemności 4,7 tys. litrów. Wyposażony jest m.in. w autopompy, linię szybkiego natarcia, działko wodno-pianowe, maszt oświetleniowy, sprzęt łączności radiowe i wyciągarkę – wylicza MIROSŁAW WADECKI, naczelnik OSP w Zamęcinie. Pozostałe wyposażenie wykorzystane zostanie z wozu bojowego, który zakończy służbę w Zamęcinie i przekazany zostanie do innej jednostki z terenu naszej gminy. Od gospodarza usłyszeliśmy też, że uroczyste przekazanie nowego pojazdu odbędzie się na początku marca.
W gminie Choszczno działa siedem jednostek OSP. Trzy z nich, w tym również ta z Zamęcina, zakwalifikowane są do Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego i to właśnie one, w pierwszej kolejności używane są do bardzo szeroko rozumianych działań ratowniczych.
Burmistrz ROBERT ADAMCZYK podkreśla, że opisywany wóz, jest dziś najnowszym tego typu pojazdem w naszym regionie. – Kosztował prawie 900 tys. zł, a zakupiliśmy go dzięki finansowemu wsparciu z Wojewódzkiego Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (400 tys.) i Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej (343 tys.). Tu chciałabym bardzo podziękować zastępcy komendanta wojewódzkiego PSP bryg. MARKOWI POPŁAWSKIEMU i dyrektorowi biura zarządu oddziału wojewódzkiego ZOSP RP TADEUSZOWI SZCZEPAŃSKIEMU, bo to także dzięki ich pomocy, finalizowaliśmy to przedsięwzięcie – mówi włodarz miasta. Dodaje, że wkład gminy wyniósł 155 tys. zł.
Tadeusz Krawiec