Rekrutacja do Publicznych Przedszkoli w Choszcznie
Zgodnie z art. 153 ust. 1,2,5 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe ( Dz. U. z 2019 r. poz. 1148 ze zm.)
- Rodzice dzieci uczęszczających do danego publicznego przedszkola corocznie składają na kolejny rok szkolny deklarację o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego w tym przedszkolu, w terminie 7 dni poprzedzających termin rozpoczęcia postępowania rekrutacyjnego.
- Postępowanie rekrutacyjne do publicznych przedszkoli, przeprowadza się na kolejny rok szkolny na wolne miejsca w publicznym przedszkolu zgodnie
z Harmonogramem (Zarządzenie Burmistrza Choszczna nr 971/21 z dnia 26.01.2021r.) - Wnioski o przyjęcie dziecka do przedszkola/żłobka (wraz z załącznikami) dostępne są na stronach internetowych wybranej placówki, lub sekretariacie przedszkola.
- W związku z epidemią koronawirusa Wnioski o przyjęcie dziecka do przedszkola/żłobka przyjmowane będą na dwa sposoby:
- rodzice mogą złożyć wniosek w wersji papierowej do wybranej placówki w godz. 8:00 ? 15:00 w terminach określonych
w harmonogramie, - wysłanie skanu/zdjęcia wniosku i pozostałych dokumentów drogą
e-mailową na adres przedszkola: przedszkole1choszczno@wp.pl
przedszkole2choszczno@wp.pl pp4choszczno@interia.eu pp5choszczno@wp.pl
Należy pamiętać o odręcznym podpisaniu dokumentów przed skanowaniem.
- W przypadku przyjęcia dziecka do przedszkola na podstawie dokumentów wysłanych w wersji elektronicznej konieczne jest dostarczenie oryginalnych dokumentów do placówki do dnia 01.09.2021r.
- Rodzice dzieci zakwalifikowanych do przyjęcia, potwierdzają wolę zapisu do przedszkola, do którego dziecko zostało zakwalifikowane elektronicznie przesyłając skan/zdjęcie potwierdzenia woli zapisu na adres mailowy przedszkola, do którego dziecko zostało zakwalifikowane.
Niepotwierdzenie woli zapisu dziecka do przedszkola jest równoznaczne
z rezygnacją z miejsca.
Wykaz kryteriów oraz dokumentów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym do klas I publicznych szkół podstawowych w Gminie Choszczno w roku szkolnym 2021/2022.
Do klas I publicznych szkół podstawowych przyjmuje się z urzędu kandydatów zamieszkałych w obwodach tych szkół.
Postępowanie rekrutacyjne do klas I publicznych szkół podstawowych na rok szkolny 2021/2022 przeprowadza się pod warunkiem, iż w danej placówce oświatowej występują wolne miejsca.
I. Wykaz kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym do klas I publicznych szkół podstawowych:
Kandydatów do klas I publicznych szkół podstawowych, zamieszkałych poza obwodami tych szkół, przyjmuje się w drodze postępowania rekrutacyjnego, uwzględniając następujące kryteria:
- rodzeństwo kandydata realizuje obowiązek szkolny w danej szkole ? 10 pkt,
- najbliższa rodzina kandydata zamieszkuje w obwodzie szkoły ? 8 pkt,
- niepełnosprawność w rodzinie kandydata ? 7 pkt,
- wielodzietność rodziny kandydata ? 6 pkt
II. Wykaz dokumentów niezbędnych do potwierdzenia kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym do klas I publicznych szkół podstawowych:
- oświadczenie o miejscu zamieszkiwania najbliższej rodziny kandydata,
- kopia orzeczenia o niepełnosprawności,
- oświadczenie o wielodzietności.
Wykaz kryteriów oraz dokumentów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym w publicznych przedszkolach, oddziałach przedszkolnych i innych formach wychowania przedszkolnego w Gminie Choszczno w roku szkolnym 2021/2022.
Postępowanie rekrutacyjne do publicznych przedszkoli, oddziałów przedszkolnych i publicznych form wychowania przedszkolnego na rok szkolny 2021/2022 przeprowadza się pod warunkiem, iż w danej placówce oświatowej występują wolne miejsca.
I. Wykaz kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym do publicznych przedszkoli, oddziałów przedszkolnych lub innych publicznych form wychowania przedszkolnego:
- W pierwszym etapie naboru będą brane pod uwagę łącznie następujące kryteria ustawowe:
- wielodzietność rodziny kandydata,
- niepełnosprawność kandydata,
- niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata,
- niepełnosprawność obojga rodziców kandydata,
- niepełnosprawność rodzeństwa kandydata,
- samotne wychowywanie kandydata w rodzinie,
- objęcie kandydata pieczą zastępczą.
Powyższe kryteria maja jednakową wartość.
- W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu publiczne przedszkola, oddział przedszkolny lub publiczna inna publiczna forma wychowania przedszkolnego nadal dysponuje wolnymi miejscami, w drugim etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę następujące kryteria:
- dziecko zamieszkałe na terenie Gminy Choszczno ? 2 punkty,
- dziecko, którego rodzeństwo uczęszcza do danego przedszkola ? 2 punkty,
- dziecko rodziców obojga pracujących lub uczących się systemem dziennym ? max. 4 punkty (2 pkt za każdego z rodziców),
- pobyt dziecka w przedszkolu ponad bezpłatne 5 godz. (dotyczy tylko przedszkoli) ? max. 6 punktów (1 pkt za jedną godzinę).
II. Wykaz dokumentów niezbędnych do potwierdzenia kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym do publicznych przedszkoli, oddziałów przedszkolnych lub innych publicznych form wychowania przedszkolnego:
- Oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata,
- Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych ( Dz. U. z 2020 r. poz. 426 ze zm.),
- Prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem,
- Dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej ( Dz. U. z 2020 r. poz. 821 ze zm.),
- Oświadczenie o miejscu zamieszkania na terenie Gminy Choszczno,
- Oświadczenie o uczęszczaniu rodzeństwa do danego przedszkola w przypadku różnych nazwisk,
- Oświadczenie o miejscu zatrudnienia lub nauce rodziców w systemie dziennym.