CHOSZCZNO. Prawie 40 prac wpłynęło na konkurs „Programuj z Choszczem”. Autorzy sześciu najwyżej ocenionych projektów, czyli Kaja Soluch, Marcel Możdżyński, Bartosz Kowal, Adrianna Idziak, Anastazja Bujacz i Oliwia Król wzięli w kursie programowania i stworzyli swoje pierwsze gry.

W konkursie „Programuj z Choszczem”, którego głównym zadaniem było stworzenie komputerowej wizualizacji bohatera naszego miasta, wzięli udział uczniów szkół podstawowych z naszej gminy. Sześć głównych nagród, czyli certyfikatów uprawniających do udziału w miesięcznym kursie programowania gier w języku Scratch, odebrali: Kaja Soluch, Marcel Możdżyński, Bartosz Kowal, Adrianna Idziak, Anastazja Bujacz i Oliwia Król (wszyscy ze Szkoły Podstawowej nr 1 w Choszcznie). – Już w trakcie pierwszych zajęć okazało się, że uczniowie Jedynki, mieli wcześniej kontakt zarówno z tym językiem, jak i edytorem, więc świetnie radzili sobie z kolejnymi zadaniami. Bez większych problemów stworzyli gry, w których wykorzystali namalowane wcześniej postacie – komentuje dr Marcin Gibert, wykładowca akademicki i jednocześnie instruktor nauki programowania.

Choszcz ma swoją grę
Nauka programowania w języku Scratch prowadzona była zdalnie, a jej efekty możemy zobaczyć, klikając na linki zamieszczone pod tym artykułem.

Już dzisiaj zapewnia, że projekt ten, a dokładniej same warsztaty, będą kontynuowane pod hasłem „Gra z Choszczem w Scratch”. Pierwsze szkolenie prowadzone będzie w formie prezentacji online i odbędzie się w trakcie najbliższych ferii zimowych (od 4 do 17 stycznia 2020 r.). Ważne jest to, że tym razem nie ma żadnych ograniczeń, więc będzie mógł wziąć w nich udział, każdy uczeń szkoły podstawowej z naszej gminy. Wystarczy tylko wcześniej wypełnić formularz zgłoszeniowy, który umieszczony jest na stronie tytułowej https://naukaprogramowania.pl/ferie-z-programowaniem/. Dodajmy, że opisywane szkolenie jest bezpłatne, a organizuje je Urząd Miejski w Choszcznie oraz NaukaProgramowania.pl.

Tadeusz Krawiec

Zagraj w grę!

Przejdź na drugą stronę ulicy używając kursorów na klawiaturze. Aby rozpocząć grę kliknij w okno.



Zbierz jak najwięcej jabłek. Sterowanie: strzałka lewo i prawo na klawiaturze, skakanie: spacja. Aby rozpocząć grę kliknij w okno.



Pozostałe gry stworzone przez laureatów konkursu „Programuj z Choszczem” znajdziemy tutaj: https://naukaprogramowania.pl/konkurs-choszczno/