CHOSZCZNO. W dwa miesiące po przekazaniu placu budowy drugiego i trzeciego etapu choszczeńskiego odcinka rowerowej Trasy Pojezierzy Zachodnich, na odcinku od Gleźna do ul. Stawina, już wszystko przygotowane pod położenie pierwszej warstwy asfaltu, natomiast na ul. Stargardzkiej budowany jest chodnik oraz zjazdy. Rozpoczęto też prace ziemne wzdłuż drogi do Pakości.

Plac budowy drugiego i trzeciego etapu choszczeńskiego odcinka rowerowej Trasy Pojezierzy Zachodnich przekazany został w połowie kwietnia, a w maju drogowcy rozpoczęli pierwsze prace. Obecnie na odcinku od Gleźna do ul. Stawina drogowcy położyli już podłoże pod pierwszą warstwę asfaltu. Trochę wolniej posuwają się prace od skrzyżowania z ul. Polną w stronę Pakości, ale widać, że roboty ziemne prowadzone są już też poza granicami miasta. – Tu sprawa jest bardziej skomplikowana, ponieważ trasa rowerowa prowadzi przez tereny uzbrojone w różne media, trzeba też wybudować nowy chodnik, a na dodatek my wykorzystaliśmy okazję i remontujemy sieć kanalizacyjną biegnącą wzdłuż ul. Stargardzkiej – tłumaczy burmistrz Robert Adamczyk.

Choszczno - Trasa rowerowa - Od Małej INy do Iny
Asfaltu jeszcze nie ma, a już można śmiało jeździć…


Przypomnijmy, że choszczeński odcinek rowerowej Trasy Pojezierzy Zachodnich, prowadził będzie od mostu na Małej Inie, dalej przez Zamęcin, Stawin, Choszczno, Pakość, Sławęcin, aż do mostu na Inie. Dodajmy, że finalnie, będzie tylko etapem 420-kilometrowego szlaku, prowadzącego od leżących nad Odrą Siekierek, aż do Białego Boru.
Z opisywanej trasy, czyli tej prowadzącej w kierunku Siekierek, gotowych jest już kilkanaście odcinków, w tym również nasz, który zaczyna się od skrzyżowania z drogą Koplin – Gleźno i dziś, można już nim dojechać aż do Barlinka. Przetarg na budowę II i III etapu choszczeńskiej TPZ wygrała firma Eurovia Polska.
– Warto podkreślić, że już w niedalekiej przyszłości, jadąc tym odcinkiem, będziemy mieli możliwość skorzystania ze ścieżek połączonych z innymi trasami, m.in. nad Bałtyk i w kierunku Wałcza oraz Wału Pomorskiego. W sumie, na terenie naszego województwa, budowanych jest 12 tzw. głównych korytarzy, o łącznej długości ponad 1100 kilometrów – informuje Łukasz Młynarczyk, radny Sejmiku Województwa Zachodniopomorskiego.

Tadeusz Krawiec