portal e-Obywatel

CHOSZCZNO. Urząd Miejski w Choszcznie zaprasza do korzystania z systemu e-obywatel.choszczno.pl, który ma do minimum ograniczyć wizyty w magistracie. Po założeniu tzw. zaufanego profilu, będziemy mogli skorzystać m.in. z wszystkich kart informacyjnych, przesyłać wnioski, dokonywać płatności, sprawdzać stan konta podatkowego, otrzymywać esemesy o zaległościach, a także załatwiać sprawy dostępne w katalogu usług Ministerstwa Cyfryzacji.

       Główną ideą systemu e-Obywatel, jest ograniczenie do absolutnego minimum, a docelowo zastąpienie tradycyjnej formy kontaktu z osobą, która planuje załatwienie sprawy w urzędzie.
      Po otwarciu strony https://e-obywatel.choszczno.pl, od razu możemy korzystać z wszystkich kart informacyjnych i wniosków, ale żeby załatwić sprawę, powinniśmy się zalogować przez tzw. profil zaufany lub założyć sobie tylko konto, ale w tym przypadku, konieczna będzie wizyta w naszym wydziale obywatelskim (tel. 95 756 9347). Tam dodatkowo, trzeba okazać się dowodem osobistym i podpisać tzw. „Wniosek weryfikacji obywatela”.
      Zdecydowanie lepiej jest logować się przez profil zaufany, bo wtedy możemy korzystać z usług e-Obywatela wszystkich urzędów w Polsce, także Urzędów Skarbowych oraz usług Ministerstwa Cyfryzacji.
       Mieszkańcy naszej gminy, taki profil zaufany, mogą sobie założyć poprzez bank, w którym mamy konto lub przez Urząd Skarbowy, a także Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
       Uwaga: Jeśli założymy konto w naszym magistracie (podpisując wspomniany wyżej „Wniosek weryfikacji obywatela”), to będziemy mogli korzystać tylko i wyłącznie z usług oferowanych przez portal https://e-obywatel.choszczno.pl

Tadeusz Krawiec