plansza eBok mpgk

CHOSZCZNO. Korzystanie z elektronicznych płatności ma wiele zalet, a w dobie koronawirusa, ich wartość jest podwójna. Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej zachęca, do zarejestrowania się w elektronicznym biurze obsługi klienta. W ten sposób zaoszczędzimy sobie czasu, pieniędzy i zadbamy o środowisko.

         W dobie internetu, który stał się jednym z podstawowych narzędzi naszego codziennego życia, comiesięczne sprawdzanie stanu licznika wody, wysyłanie pocztą rachunku, no i w końcu przychodzenie do kasy MPGK, tylko po to by go opłacić, zabiera nam przede wszystkim czas i pieniądze.
Droga, najczęściej zaczynająca się od sprawdzenia stanu wodomierza, poprzez konieczną biurokrację i w końcu nasze przyjście do kasy, staje się coraz droższa. Wyobraźmy sobie, że ktoś musi wejść do tysiąca posesji, spisać stan licznika, potem z księgowości wysyłają tysiąc zakopertowanych rachunków (ile kosztuje dzisiaj znaczek pocztowy?), potem tysiąc osób drepta do kasy. I tak co miesiąc, co kwartał, co rok. Statystyczna roboczogodzina w 2020 roku kosztuje ponad 20 zł, więc gdybyśmy to wszystko razem policzyli, to okazuje się, że tak naprawdę, to również i my, świadomie lub nie, przyczyniamy się do podnoszenia ceny wody.
          W bardzo prosty sposób możemy to zmienić. Wystarczy zarejestrować się na stronie https://ebok.mpgkchoszczno.pl/ i już będziemy mogli otrzymywać tzw. elektroniczne faktury, podawać stan licznika, a przede wszystkim mieć kontrolę nad tym, ile zużywamy i płacimy za wodę. Oszczędzając papier, chronimy też środowisko, a już o tym, że w dobie koronawirusa unikamy kontaktu z innymi, to już nie trzeba chyba nikomu dodawać.

EBOK - korzystamy wszyscy
Po pierwszym wejściu na stronę wyświetli się nam taki okno dialogowe.

A jak się zarejestrować?

Po wejściu na stronę www.ebok.mpgkchoszczno.pl podajemy numer klienta (jest na naszej ostatniej fakturze), wypełniamy jeszcze kilka naszych danych, na koniec wyrażamy zgodę na przesyłanie faktur drogą elektroniczną i… już.

Tadeusz Krawiec